onsdag 5 januari 2022

220105 Promenad

 Min 10 km runda förbi Tullgarns slott. En ca 1 km lång ek allé längs rutten. Möter en kvinna och säger som en slags möteshälsning att "tänk om träden kunde berätta för oss vad de har sett". De är ju i alla fall flera hundra år gamla. Mycket stora och fina. Hon svarar "det tror jag att de gör". Sedan pratar vi omkring detta under 20-30 minuter. Hon berättar om många saker och samband som hon tror både existerar och fungerar. Intressant onekligen

 
 Tar många bilder med lilla kameran allt eftersom men kommer till slut fram nere vid vid skidbacken som jag brukar göra. Full fart. Många barn med sina föräldrar. En kille i knappt 10 års åldern får inte på sig sin ena skida. Ser faktiskt vad han gör för fel eller rättare sagt vad han inte har förstått att han måste göra. En kvinna försöker hjälpa honom men misslyckas. Då får jag ju kliva fram naturligtvis och lite grötmyndigt berätta att jag är från Munkfors jag och vi som kommer därifrån vet allt och kan allt. Nja, killen blir glad i alla fall. Tror han stått och krånglat med bindningen ganska länge

De grillar korv längre upp i backen vid borden. Oset flyter sakta nedåt och tror att det tom luktar grillad korv där jag står. Så trevligt för barnen

 
Vilken livskvalité ändå att ha denna anläggning inpå sig. Nya reklamskyltar sätts upp. Antagligen är det flera företag i Trosa som sponsrar detta

 
 Brukar faktiskt tänka samma tanke varje gång jag genar över kyrkogården. Vi bor fint på Nyängsvägen bredvid gamla kvarnen. Det grå huset längst bort i bild. Denna gång tog jag en bild när det låg i solljus


 

Inga kommentarer: