söndag 25 september 2022

220925 Härjedalen

 Det är något bättre väder idag. Har sett ut att åka till Ramundberget och gå en en led upp. Tereza väljer att vara inne i alla fall idag. Inte riktigt återställd än. 

Bilden nedan säger inget annat än för mig - som ett minne. Skulle tro att det är 5km plus där 50% var uppför. Mer som en promenad än en vandring.

 Det är vackra färger men man behöver komma upp ovan trädgränsen för att få överblick. Ett hav av gula nyanser 

 
Mestadels såg det ut så här när jag gick

 
Regnet kommer och går. Regnar kraftigt kanske bara 1 km från mig men klarar mig bra

 
 Passerar en äldre bebyggelse med historia

 
 
Kanske fanns detta fähus på den tiden 
 

Vill så gärna fånga dessa starka höstfärger. Tar många bilder men det blir bara en massa upprepningar
 
 
Minnesbilder är det i alla fall

 
Väldigt lite folk på min tur. Ingen alls. Leden - stigen är inte söndertrampad heller. Tror inte så många tar just den svängen. Passar mig bra. Vill vara själv och helst ska det vara helt tyst. I alla fall tjatter- och flams fritt


Går förbi fritidshusen. En del nybyggen. En håller på att renovera eller bygga till. Funderar på varför... skog runt om. En mosse och vattensjukt bredvid jättefina stora fritidshus. Inser efter en stund att det är nog inte sommaren och hösten som står högst. Det är snö vintern med skotern och skoterlederna.  Längdskidspåren och alpinbacken ganska nära.

Känns skönt att komma "hem" till fina stugan. Extremt vacker utsikt nu med alla färgerna från köksfönstret




 

Inga kommentarer: