onsdag 21 september 2022

220918 Bornholm

 Vi är på väg hem. Efter en hel del tråkig väntan på kajen så äntligen. Vi blev hänvisade till och stod i bilkö #2 men såg att flera som kom efter mig ställde sig längst fram i de andra filerna fram till färjan. Jag stod sist i min fil som bara blev halvfylld. Trodde att nu kommer vi ändå inte att kunna köra ombord snabbt fast vi var bland de första att köa. Men hade fel... Vår fil tömdes först och sedan de andra. De som vinkar ombord hade koll och har varit med förr.

Skulle på sätt och vis ha velat stanna och gjort lång näsa till de som trodde eller hoppades på något annat. Streetsmart-heten lönade sig i alla fall inte den gången. Fast flera såg ut att vara typen som nog hade skrivit ut bilens inköpspris på ett A3 att visa upp på långt håll. De hjälpte dem inte den gången i alla fall 😃

Det gjorde i alla fall det som jag hoppades på. Att kunna vara bland de första till kön i restaurangen. Det blev vi också och vi var nästan färdig-ätna när färjan lade ut. I alla fall jag.

 
Vi möter samma katamaran på väg åt andra hållet

 
Mäktig regnbåge i närheten av Ljungby. Tereza tar en bild på hotellet vi övernattade vid när vi kom från andra hållet

Tankar dagen efter. Har åkt nästan 60 mil sedan sista tankningen och bilen har tagit 0.503 liter per mil visade det sig när jag tankade hemmavid. Hade blivit under 0.5 om jag inte hade haft kvar cykelstället på taket. Utan cyklar dock men påverkar naturligtvis ändå något. Ska använda cykelstället under veckan som kommer. 

Ganska exakt 0.5 liter per mil för en bil som har gått drygt 13.000 mil. Imponerande ändå
 

Inga kommentarer: