söndag 4 september 2022

220904 Promenad

 Gick en av mina turer som jag har gått många gånger förut men märkte på flåset att det var länge sedan sista gången. Kanske kan jag ta någon bild på svamp? Såg inte en enda en. Nada -  men såg en kvinna böjd med raka ben och rumpan i vädret. På traditionellt kvinnors vis. Märkligt. Tror hon kanske hade hittat svamp eller plockade de bär som finns kvar. 

Ja, nu är det den här tiden igen. Sommaren är över och det är tidig höst. Varmt och solen värmer än. Men det är tyst och fåglarna lockar inte på varandra längre. Än mindre markerar reviret. Det är tyst - väldigt tyst.

 
Funderar lite på vilken årstid jag gillar bäst. Hösten är faktiskt en favorit men inser snabbt att det är alla när jag tänker efter. Hösten har några variabler som är tilltalande.  Inget ska sättas eller bli någon ting. Inget behöver göras. Inget behöver åkas och upplevas. Grillas eller badas. Inga krav och måsten. Inget som trycker på och ska hinnas med. Man får bara vara. Den är kravlös

 

Inga kommentarer: