söndag 15 augusti 2021

210815 Kasberget Tullgarn

 Var till Kasberget. Ligger i närheten där vi var igår. Ställde bilen på samma ställe. Det inringade är där man har utsikt, syns någon bild nedanför

Uppmärkt och bra omhändertaget. Mötte kanske 4 personer som gick Sörmlandsleden. De röda ringarna. Den gula pricken var min slinga idag även om det inte var markerat hela vägen upp på berget. Å andra sidan - hur mycket fel kan man göra på en skala när man ska gå upp till högsta punkten?

 
Det var en överraskning. Grillplats och fin utsikt


 
 Stensöta. Minns att jag lärde mig äta roten när jag var barn av andra ungdomar. Den smakar söt lakrits. Äta är inte rätt ord. Man tuggar och suger ur smaken men sväljer inte
 

 
Ett kalhygge men man lät den gamla eken ändå stå. Ett hem för många insektsarter antagligen

 
Ute på udden ser man Tullgarns slott rakt över viken. Blåser kraftigt och det verkar bli regn när som helst. Men jag klarade mig


 

Inga kommentarer: