måndag 22 november 2021

211122 Trosa promenad

 Gick en runda som jag inte har gått förut. Tycker jag borde ha betat av alla leder omkring men det har jag tydligen inte. Har varit i närheten och snurrat naturligtvis men inte exakt denna som blev lite drygt 8 km innan jag var hemma

 
Ned mot "Världens ände" först - som vanligt

 
De tomma bryggorna - näst intill

 
Går här längs vattnet och det ena huset är finare än det andra. Tog en bild på dessa... inte så påträngande och tydligt samt ganska nybyggda men man vill ju å andra sidan inte vara för närgången. Stå och ta en bild på en fastighet med vackert läge kan ju missuppfattas men det finns hus som ligger ännu finare och mycket nära vattnet. Egen brygga och strandtomt. Vissa ligger högt och har utsikt ut över havet. 
 

Räknade lite snabbt till 10 knölsvanar utanför bryggan. De verkar hålla till här tills havsviken fryser

 
 En av svanarna simmade utanför vassen och följde mig hela vägen när jag gick längs vattnet

 
Husen längs vattnet kostar garanterat 2 siffriga miljonbelopp. Vilka lägen och vilka fina hus en del av dem är. Vilken livskvalité att få bo så här under stor del av livet. För att inte tala på att få växa upp så. Badland eller brygga i tomtgränsen... Det fanns bommar för bilar på någon av vägarna. Läser på en skylt "vi har haft inbrott i vårt område". Baksidan med att bo lite avsides och vackert men det finns ändå metoder idag att skydda sig.
 
 

 

Inga kommentarer: