söndag 22 september 2024

240922 Henrik hemma

 Henrik hälsar på oss i Kristinehamn. Vi åker till naturreservatet Nötön. Nästan samma rutt som jag och Tereza gick tidigare. Nu såg jag något som jag tidigare inte hade lagt märke till. Det har funnits flera hus inom naturreservatet. Flera fundament från både boningshus och ladugårdar. Förklarar varför vägen är förhållandevis bred och "bra". Tom finns "M" skyltar. Men de är mycket solblekta och det var nog ett bra tag sedan som de hade någon egentlig betydelse



Vi sågar ned tre träd på "min" tomt. Bra att få hjälp med det. Motorsågen jag köpte på Biltema är ganska nära att kallas skräp. Men de kom ned till slut. Tror jag ska testa med att blanda i vanlig bensin och lite 2-takts olja i alkylat bensinen. Kanske orkar den mer då. Tar risken... 

Henrik och jag tar en kvällspromenad längs strandängarna där vi bor. Man får inte gå närmare vattnet
- korna ej inräknade - då de utgör ett sk fågelskyddsområde. Kanske flera tusen fåglar under våren och hösten. Det är tyst numer. De har dragit söderut nu för denna gång. 



Inga kommentarer: