onsdag 18 september 2024

240918 Försökte i alla fall

 Vi ser solnedgången från där vi bor. Bort mot Österviks kapell. Igår var det dessutom dimma över vår Väner vik med solnedgångsljus bakom. Men då kunde jag inte prioritera att ta mig dit. Behövde måla reglar för att arbetet med altanbygget skulle kunna fortsätta smidigt idag. 

Idag tänkte jag att det kanske blir samma ljus. Det blev det inte men fick i alla fall möjligheten att få stressa runt lite med kameran till fots samt försöka ta mig fram till lämplig position vid vattnet med bilen. Det första blev mer eller mindre stolpe och ut och försöket att ta mig till en bra position med bilen... den bollen gick inte ens över kortsidan på planen.


 Himlen var i alla fall vacker för ögonen även om jag inte helt kunde fånga det på bild. Ljuset på kvällen skiftar kontinuerligt. Märkligt... hur snabbt det sker. Ser och försöker fånga det och innan man ens har fått upp kameran till ögonen och fällt ut enbens stativet så har hela bilden ändrat karaktär. På pin tji... tror jag. 

Nästan i alla fall då tom skosnöret på vänsterskon gick upp. Hade inte tid att böja mig ned just då och knyta utan drog istället in tårna så att jag inte skulle tappa skon. Såg nog ut när jag snabbgick som om jag hade fått punktering om någon skulle ha kollat

Inga kommentarer: