tisdag 19 mars 2024

240319 Giesesjön med Henrik

 Henrik hemma och hälsar på. Vi åker till Giesesjön för att få komma ut en stund. Vackert men kallare än vad man skulle tro. Vi får sitta en stund i alla fall och prata över en kopp varmt te. Det är alldeles tyst. Inget hörs egentligen annat än lite vind. Inget tjatter och flams. Det är tyst på rikitgt. 


Är inte helt van med min en av mina nya kameror och inte heller van att sedan redigera i ett annat program än vad jag brukar använda. RAW filerna från X100VI går inte än att hantera i min normala program version. Kommer uppdatering under maj... men osäkert om det kommer till #6, min version. Så osannolikt snålt och minimalt allt har blivit. Förslog att de skulle göra en kopia av inställningarna som finns till min andra nya. Det är exakt samma sensor i bägge. Men icke sa Nicke. Nej, det går inte. Det vill man att man ska tro på? 


Men har blivit firad i alla fall idag på min födelsedag. För något år sedan råkade jag vid samma datum vara i Brasilien hemma hos Tereza´s familj och hade inte väntat mig något över huvud taget. Jodå. Det blev pizza och tårta efteråt men det var inte det som var intressant. De sjöng för mig så jag blev förlägen... Trevligt men satt och tänkte efteråt. Sjöng man någon gång för mig som barn när jag fyllde år. Ganska säker på att svaret är nej. Tror nog Marianne och jag sjöng för Henrik och Fredrik. 

Å andra sidan sjöng ingen idag. Det var bra



Inga kommentarer: