måndag 4 mars 2024

240304 Promenad

En av mina rundor. Ca 7 km i blandad terräng. Går och tänker på mitt sista kamera köp. Får dem idag vad det verkar. Har gjort några stora investeringar genom åren samt några mindre. Sammantaget mycket pengar. 

Minns Pentax kamerorna. En K2DMD och en ME. Hade "alla" bra objektiv inkl blixt, bälg, mellanringar och ringblixt. Mycket pengar på den tiden. Nästa riktigt stora var när jag bytte bort Canon och istället köpte Nikons D800. Ett pixel monster på den tiden. Sedan kompletterat med en D500. Hade "allt" då också

Nu har jag sålt de senaste Nikon prylarna sedan Tereza inte vill fota längre med kamera. Kommer att få en Fujifilm X100 VI samt en Fujifilm H2 samt ett bra tele. Har kvar min Fujifilm mellanformat naturligtvis. Tre kameror men bara 2 händer. Blir problem men får väl ha en på huvudet


Våren är faktiskt redan på väg. Om bara några veckor så kan man sitta i solen och fika. Det går fort när den kommer. 

Samma känsla varje år. 500 bilder på tussilagon sedan blåsippan och senare vitsippan. Varje år. Fast man redan har bilder på dem i överflöd. Men det ligger i en annan dimension. Har egentligen inget med kamera att göra över huvud taget. Så många minnen det är med naturens skiftningar. Framför allt under våren. Många många minnen knutna till de tidiga björkbladen, liljekonvaljen, midsommar blomstren, ramslöken mfl mfl. För att inte tala om videt 

De mindre granarna har redan ljusa skott. De har redan börjat fatta att det är mars





Inga kommentarer: