tisdag 21 januari 2020

200121 Hoi An

Inget på programmet idag. Fri dag. En del åkte för att kolla på den sk Golden bridge. Vi avstod utan åkte till stranden med annat par som kommer från Grekland men bor numer i Chicago. Innan vi åkte sprang jag små stressad omkring. Har för lite kontanter. Betalautomaten ATM kunde inte göra kontant uttag. Hade med mig Tereza andra gången för att skugga skärmen åt mig i fall det var något som jag inte kunde läsa på skärmen när solen lyste rakt på. Nej samma sak igen. Fick reda på att det fanns ytterligare en fast åt andra hållet.... Fick äntligen ut pengarna men den behöll kortet. Vad i helvete.... Tryckte på alla knappar. "Please take your credit card". Vad faan. Till slut tryckte jag på escape knappen vid det fysiska tangentbordet. Då spottade det ut mitt kort. Jävla stress och svetten rinner... 


De runda båtarna igen


Vi gick omkring lite men det var mycket varmt. För varmt. Det bränner... passar inte in här. Jag som gillar det bäst när det bara är mellan 10-25 grader.


Hamnade här vid en trevlig liten restaurang och bar. Kokkosvatten, apelsin juice, lunch osv. Vi satt i skuggan och tittade på folk och lyssnade på vågorna. Mycket bra. Några av oss somnade till och med


Inga kommentarer: