torsdag 23 mars 2023

230323 Sälen

 Något bättre väder idag.... Någon grad minus. Perfekt egentligen

 
Det regnade igår och man pistade backarna i natt. Idag när det var någon grad minus var det stundtals lite hårt på ytan. Under dagen blev det bara bättre och bättre med fästet

 
Under första timmen efter att liftarna hade öppnat var vi inte många som åkte. Äta frukost och sedan turas om i familjen att gå på toa tar en stund

 
Trevligt här i Sälen men när det är hårt tryck under de mest intensiva veckorna kan i alla fall jag välja att göra något annat. Å andra sidan kommer nog en hel del för att få vara med om det som inte har med själva skidåkningen att göra.

 
Självporträtt


 
Ville ta en kom ihåg bild på utrustningen jag hyrde. Det kostade "bara" 1.000 kr ung för att hyra skidor, pjäxor samt stavar för 4 dagar. Liftkortet kostade 2.500 kr. Gillar inte skidorna riktigt. Vill ändå inte krångla med att byta till andra. Det funkar ändå men vill helst ha skidor där jag får jobba mer men där man också kan öka farten. Man åker inte fort (bör inte) med dessa och det är väl kanske till viss del därför jag inte byter. Det är lätt att bli övermodig och vill inte ramla längre i hög fart

 
Får ont i lårmusklerna.... Tar en fika för att njuta lite i solen. Vi sitter alla ute och fikar. Bullen har jag gömt bakom kaffemuggen

 
Några håller på med vindsurfing på fjället. Kollade en stund och de kan kontrollera "draken" eller vad man kallar det fantastiskt bra. Försökte se om de åkte skidor eller snowboard. När man tänker efter lite funkar det nog bara med en snowboard

 
Även jag tar en öl till maten. Överhör ett samtal från bordet framför. En man klädd i vad det ser ut som en dyr dubbelknäppt kostym. Slips. Munnen glappar på med grötmyndig röst. Han håller hov inför damerna vad det verkar. Märks på sättet som de överdrivet anstränger sig på för att de ska se ut som om det är imponerade. Tjejen som plockar bort frågar om det smakade bra. Nja... det var så där svarade mannen. En hamburgare med pommes. På gränsen till snabbmat. Phuuu. Skulle jag sitta vid det bordet skulle jag ha fått migrän

 
 

 

Inga kommentarer: