onsdag 22 mars 2023

230322 Sälen

 Det är dimmigt idag. Man ser halvklart kanske 10 meter. Högst. Bättre nere vid liften än uppe på fjället. Nya färgade skidglasögon hjälper inte mycket. Känns som fötterna är dolda i mjölk. Åker några gånger under förmiddagen men det känns svårt. Åker konstigt och stappligt pga att man skulle kunna åka rakt in i en snövall bara 5 meter bort. Man skulle inte se den

En familj åker ned ung lika fort som mig. Kvinnan ramlar flera gånger. Mannen och dottern lyckas bättre. Mannen och kvinnan blir ovänner. Kvinnan vill lägga av. Skulle jag också göra

 

Detta går inte. Åker fram till 12-tiden ungefär. Byter om och åker för att på efm hälsa på min mamna i Älvdalen istället. "Bara" 7 mil enkel resa.  Uppskattat tror jag. VI pratar också med min mammas syster Lena på Whatsapp

Inga kommentarer: