söndag 3 juli 2022

220703 Cykeltur

 Vi cyklade till mysiga hembygdsgården för att fika. De har en hel del hembakt gjort på ett sätt som jag minns från förr. Gör sig till lite extra för att efterlikna det köpta. Lite "bonnigt" på ett positivt sätt. Gillar det. Påminner hur man gjorde förr när man tyckte konditoriets verk var för dyra och ändå ville lyxa till det. Idag tog jag en hembakt rulltårtsbit med vispgrädde dekorerat med ett blad och en halv jordgubb.

 
De hade olika sorts aktiviteter för sig idag. Vi provade på att skjuta med båge. Även Tereza som jag såg gjorde rätt eller som hon fick instruktioner om att göra. Kanske vi ska prova lite mer för att se om det är något att ta upp igen. Pratade en del med killen i röd skjorta. Han använde en gammaldags "tum release" till sin långbåge. Har sparat min Compound båge från den tiden när Fredrik och jag höll men med den är det väldigt mycket teknik.

 
Killen i röda skjortan hade många åsikter om detta med bågskytte. Man måste hitta tillbaka till glädjen i själva skjutandet. Inte pilla i timmar med att justera sikten och release etc och sedan skjuta i 15 minuter. 
 
Traditionell indiansk flatbow eller longbow från USA som jag provade verkade väldigt intressant. 

 

Inga kommentarer: