söndag 28 februari 2021

210228 Huddinge

 Var till IKEA vid Kungens kurva för att hämta ut något jag köpt bakom skärmen. Passade på att kolla lite på området kring Huddinge på väg hem. Ett stort friluftsområde som även inkluderade en skidbacke. Trodde inte att backen skulle vara öppen men det var den. Ganska mycket folk och den var i betydligt bättre skick än än vad jag trodde innan jag kom upp

Fanns två nedfarter. Denna.. den högra var nog den "svåraste". Helt OK för att vara en backe stadsnära i denna del av Sverige. Även en barnbacke

 
Faktiskt lite alpin känsla. När jag stod och fotgraferade med mobilen trodde jag att jag var i vägen för man i 45-55 års åldern som också fotade. Så jag flyttade på mig åt sidan. Det visade sig dock att han ville ta en bild av mig. Frågade och det är väl OK. Vi som kommer från Värmland och främst Munkfors är ju lite vana. Han berättade att han var imponerad av att jag hade gått upp i min ålder... Vet inte om det kändes som en komplimang. Tyckte inte att det var så märkvärdigt eller trodde han att jag är i 80-90 års åldern? Han bröt lite på annat språk och hade "fel" skor på sig. Kanske hade han själv gått upp längs backen på samma sida som det finns snö. Det var nog i så fall betydligt jobbigare. Å där stod jag, en äldre man, knappt anfådd

 
Den vänstra backen såg lite enklare ut. Såg flera föräldrar som med olika tekniker lär sina barn hur man gör. En fin tid för länge sedan. Eller är det så länge sedan? Egentligen. Använde själv en spännband från Biltema när Henrik och Fredrik lärde sig. Den tekniken var bäst 
 
Gick cykel downhill banan upp. Antagligen kan man bli dragen upp med liften på sommaren.

 
Såg en 5-10 bilar i en klunga på väg tillbaka från skidbacken. Kände igen utrustningen man plockade ur bilarna kan man väl säga. Pilpågar.... Den typ som benämns "compound".Det är några år sedan Fredrik och jag höll på med detta men ändå inte så länge sedan. En rolig tid och sport. Utrustningen är faktiskt kvar för oss bägge

 

 

Inga kommentarer: