tisdag 2 mars 2021

210302 Sörmlandsleden - Etapp 13

 Gav inte upp..... Försökte hitta platsen där jag kunde gå del av Sörmlandsleden etapp #13 idag igen. Misslyckades igår. GPSén i bilen visade sig inte är bra att använda när man ska leta sig fram på småvägar. Fick istället använda OSM kartan i mobilen och det gick bättre. Ser att man behöver lägga in etappmål. Annars hamnar man lätt i ett läge där GPSém vill gena och man behöver åka tillbaka. Kartan nedan är förresten klickbar

 
Det blev en betydligt längre promenad än vad jag numer brukar ta. Snudd på kortare vandring. Fick ställa bilen vid en vägbom.Tror jag gick ca 10 km främst med tanke på hur lång tid det tog
 
 
Vägarna är ofta avstängda och man kan bli lite irriterad på det. Å andra sidan under sommarperioden är det inte kul att se klungor med husbilar eller bilar som kommer och dammar när man går efter en grusväg. Nja, tror faktiskt det är bättre att det är en bom för dessa områden. Det blir mer vildmarkskänsla
 
 
Förstår numer att det även finns mycket stora områden i Sörmland som är glest befolkade. Stora och fina naturområden som man kan utforska.

 
Det var utsiktstornet jag ville se men såg det tyvärr inte. Missade det nog med kanske 100 meter. Om det nu ens finns kvar. Det gör å andra sidan inte så mycket

 
Mycket trevlig vandring men inget att se egentligen. Men... å andra sidan var det tyst. Mycket tyst och jag var helt ensam. Det är vår. Hörde flera övervintrande fåglar som har börjat sjunga. Sångsvanar redan ute på ett gärde.... 


 

 

 

 

Inga kommentarer: