måndag 22 februari 2021

210222 Stendörren

 Var morgondimma idag men förstod att bakom skiner solen. Försökte åka så snabbt jag kunde till Stendörren men dimman hade redan lättat när jag kom fram. Ville ta bilder när solen precis bryter igenom. Var nog minst 1 timme för sent på plats. Gäller också att vara på rätt plats. Vid parkeringen blir det sällan bäst


 


 
Svanarna hade redan hört eller sett mig. Men en 20 mm på en fullformat kamera är för långt borta

 
Kunde zooma lite i datorn hemma. Bra med många pixlar. Såg en häger också men på annat ställe. Den var betydligt mer försiktig med min närvaro och flyttade på sig två gånger. Hade lite dåligt samvete att jag måste flytta mig längs strandlinjen och därmed skrämma iväg den två gånger. Å andra sidan var det ganska varmt i solen så det kostade förhoppningsvis inte alltför mycket energi för den att lyfta och flytta på sig
 
 


 
Satt ungefär här en stund i solen. Kände vårsolen värma och tog av mig mössan för att sitta på och kisade. Kände mig tacksam. Mot livet och att jag har möjlighet att vara just här... just nu. Se detta och kunna höra isen som sakta knager mot stenarna närmast stranden. Att kunna känna att det faktiskt luktar vår igen. Vindstilla och det är tyst - riktigt tyst. Inte heller några skrik eller tillgjorda höga flams skratt. Inte ens på avstånd


 

 

 

Inga kommentarer: