måndag 15 februari 2021

210215 Långmaren

 Var tillbaka till Långmaren idag igen för att åka skidor i spåret jag såg. Var lite överraskad när jag hade parkerat att det skulle dyka upp ytterligare en bil. Två kvinnor som berättade att de sköter serveringen vid gården under sommaren och är här varje dag under perioden. Fler besökare än vad man kan tro berättade de. Verkar som om det finns djur som barnen kan kolla på. De skulle sätta sig i vårsolen och dricka kaffe berättade de. På bänken där jag satt igår

 
Det visade sig bara vara en person som hade åkt före mig. Troligen ett par veckor tidigare. Så jag var helt ensam. En temporär timmerväg som slutade vid en vändplan. Det blev nog i alla fall 2-3 km enkel väg och sedan ska man ju tillbaka också.  

 
En "Deja Vu" känsla från barndomen onekligen. Tyst, lugnt och ensam. Åkte några gånger över Stormossen i Munkfors när vi bodde på Mossängen. Själv eller med min barndomskompis Kjell-Ove. Lite samma känsla

 
 
Såg denna grind eller vad det kan vara. Troligen har det legat ett torp här eller så var det bara en del av ett stängsel för kreaturen på skogsbetet. 


 En "myräng" för sommarbete tror jag det har varit eller kanske låg det ett litet torp i kanten ung där jag står. Anade en skogsväg eller mer en stig som gick i en genare riktning mot torpet Långmaren där jag har bilen. Inte samma riktning som timmervägen - som då inte ens fanns.



 

Inga kommentarer: