lördag 3 februari 2024

240203 Grövelsjön

Vi är till Grövelsjön. Åker skidor. Rejält med snö. Fredrik tar bilden på mig och Henrik. Tereza är inte med på skidorna. Är kvar i stugan som vi har hyrt


Vi pratar med en kvinna från Tyskland  id parkeringen. Vår lite info om lederna här. Kommer fram till en äldre fäbod efter några km. Betydligt jobbigare för i alla fall mig vad gäller skidåkningen. Skidorna känns väldigt tröga. Lite glid. Får skylla på det i alla fall och att min kameraväska väger 10 kg. Man hade sagt att lavskrikan häller till och tom kan matas. Så stora telet är med


Lite rast i lä... Några lavskrokor fanns inte.  Fredrik erbjöd sig ta min tunga väska tillbaka. Bra för mig det


Möter en del på väg tillbaka. 


Gränsen miot Norge ligger bara några 100-tals meter från parkeringen. En rensad gata rakt genom skogen. 


Sedan till "Sjöstugan" för att kolla hur det ser ut här på vintern. Vackert nu också




Det finns 3 bofasta längst in i Sjön. På den norska sidan. Detta är deras väg hem... typ



Inga kommentarer: