torsdag 26 januari 2023

230126 Promenad

 Det blev fint väder efter lunch idag. Gick istället en av mina rundor efter maten. Ville även testa kombinationen Z7 kameran med 200-500 telet. Har sålt både min 3:e kamera och 4:e kamera. D500:an var verkligen bra men vill köra spegellöst. Det funkar tillräcklig bra med Z7:an. Inte lika snabb men det är ändå OK i förhållande till antalet fågel och djur bilder jag tar. Inga problem med skärpan precis

 
Gick förbi restaurang Punchkällaren i närheten av torget. Krögaren eller kocken satt utanför och tog en rökpaus. Vi pratade lite och han berättade att han sålde mycket fler luncher och middagar under Corona tiden än nu. Trodde jag missuppfattade men det hade jag inte. Han berättade att kunder till restaurangen visserligen var mycket färre men folk beställde och kom och hämtade istället för att sedan äta hemma. Det har nästan upphört berättade han. Ja, där ser man.

 
Följde vattnet där bryggorna för fritidsbåtarna finns. Det är vackert. Reflekterade lite kring att tidsperspektivet har ändrats ganska mycket med åldern. Förr tyckte jag att det var mycket långt kvar till våren och sommaren om det var den 26/1. Januari och vinter. Puh.. lång tid kvar innan sommaren kommer. Idag ser jag det ganska mycket annorlunda. Om en månad är det nästan mars och om två månader är det nästan april. Bara 4 resp 8 veckor. Nja, det är inte lång tid. Känns som om tiden accelererar ju äldre man blir... på riktigt.


 

Inga kommentarer: