onsdag 29 september 2021

210929 Trosa

 Märkligt... Kyrkan ligger mitt i samhället men har inte varit fram föränn idag. Det som syns på håll och som jag trodde kyrktornet var klockstapeln. Kyrkan ligger dock alldeles bredvid naturligtvis. Fint inbäddad av lövträden. 

En ganska ung tjej sitter ensam på en bänk mot väggen och läser i något. Tittar upp och säger hej. Ser så glad ut. Så trevligt beteende. Tänker tillbaka hur jag betedde mig när jag var 13-15 år. Tror inte att jag då hälsade på någon obekant som hon gjorde till mig. Var nog mer trumpet. Kanske var jag egentligen blyg och osäker. Kodexen i Munkfors kanske också var så att man aldrig hälsade om man inte behövde... 

Men man hälsar generellt på varandra här i Trosa. Det var nästan det första jag lade märke till när vi hade flyttat hit






Inga kommentarer: