fredag 5 mars 2021

210305 Stora Alsjön

 Var tillbaka vid Stora Alsjöns naturreservat idag igen. Ville gå en annan slinga än den jag gick igår. Gillar denna miljö mycket om man ska "vandra". Bilen som stod på parkeringen igår när jag passerade stod kvar idag. Det innebär att någon har haft med sig sovsäck och kanske tält och gjort en längre vandring. Min bil stod här 59.10636, 17.40419


Det är ca 2.5 km till Lilla Horssjön enl skylten men det går upp och ned och fram och tillbaka. så det är minst det. Njutbart att gå här


Känner mig tacksam, på gränsen till glad. Har inte så ont av min artros längre. Kan gå i alla fall 10 km utan att den påminner sig. Inser nu - fullt ut att mina artros problem hade med min vikt att göra. Det är ju en förslitningsskada som kommer sig av att kroppen väger och får bära för mycket. Varken mer eller mindre. Bara att acceptera att det är i mitt fall en "sjukdom" som är självförvållad. 


Hade bara mobilen med mig idag. Kan inte göra så mycket med en mobilbild i efterhand även om de blir OK. 


Var lite krångligt att ta sig upp men bara lite. 


Man kom upp i trädtopps höjd men det fanns inget att se. Men vad gör väl det. 











Inga kommentarer: