fredag 15 oktober 2021

211015 Kortare promenad

 Tänkte ta en längre promenad idag men av olika anledningar blev det inte så. Genade längs elljusspåret och hem. Vilken tillgång det är att ha så fina promenadstråk ändå så nära. Ingen trängsel precis. 

Har med nya lill kameran i fickan numer. Blir ibland bilder på "ingenting" men det är ju det som också är avsikten. Den är i alla fall alltid med. Inte idag men sista gången jag gick långa turen skrämde jag en råbock men den stannade upp högst 10 meter från mig och kollade vad jag var för något. Vi stod och tittade på varandra upp till 1 minut. Pratade lite med den.... om allt är bra och om att vädret är finare idag än igår. Fick ingen respons.  Försökte sakta lirka upp kameran ur fickan under tiden men den rörelsen tolkade den nog som om något farligt kunde hända och skuttade iväg. Fantastiskt ändå hur lätt de springer / hoppar. På 5 sekunder typ är den långt borta


Tog vägen över kyrkogården den sista biten. Vi bor i det gråa huset mitt i bild. Kyrkogårdsarbetarna jobbar vid minneslunden där man sprider ut askan. Kollar lite nyfiket på årtalen när jag går förbi de "vanliga" gravstenarna. Där det ligger en nedgrävd urna framför. En hel del från 2020 där jag går förbi. Så det är egentligen inget stort skifte i sättet att bli begravd. Många "begravs" fortfarande om man använder det ordet. 

Inga kommentarer: