onsdag 24 juli 2019

190724 Badar i Vismen

Fint väder och några saker att göra... men det är ju sommar så det fick bli prioritet på bad i Vismen. Hemliga stället... nja. Har träffat på andra som har åkt hit med båt och trodde nog att de var ensamma. I alla fall frun som då gick omkring naken tills vi kom. 


För kallt för att bada för Tereza... Vad är en sommar utan att bada. Ta tid på sig. Stå på tå ute i vattnet innan det når midjan. Hyperventilera lite och sedan... till slut. 



Nyfikna små fiskar simmar undan. Såg flera 10-tal i vattnet framför. Fick se något jag aldrig har sett eller tänkt på förut. Bakom mig hade jag ännu flera och när jag vände mig lite om, utan att flytta fötterna så flydde de undan. Fiskarna vet alltså vad som är min fram och baksida och vilken det är som är den "farliga" sidan. 


Satt i solen och torkade. Helt tyst här. Tereza sitter 10 meter bort och vi pratar i normal samtalston. Småfiskar plaskar lite när de tar någon insekt 10 meter ut i vattnet. Tror att inom några årtionden kommer man att betala för att få uppleva tystnad 






Inga kommentarer: