måndag 8 juli 2019

190708 Songnabbens camping

Vi känner oss färdig med Norge för denna gång.... Så många gånger jag har tyckt att nu har jag sett detta med fjordarna och fjällen. Så går det ett tag så kommer en slags längtan eller vad man nu ska kalla det smygande. Vi lämnar Krossbo och kalfjället och åker hemåt via Lom, vackra Gudbrandsdalen med bl a Lillehammer och vidare ned mot Kongsvinger. Ganska många mil idag. Campar på Songnabbens camping några mil norr om Kongsvinger. 


Ytterligare en camping som inte ser mycket ut för världen när man svänger ned. Undrar om det är något för oss men som vanligt har vi helt fel.... den är mycket bra. Eftersom "ni inte behöver ström så kan ni ställa er bland träden nere vid sjön". Går inte att tänka sig så mycket bättre läge. Några badar strax bredvid - ser kallt ut men minns när jag själv var i 10 års åldern. "Var det inte kallt i vattnet?" - Vet inte.... jo, kanske lite


Efter att ha snurrat på framstolarna, fällt ned ryggstödet samt lagt upp fötterna känns det inte helt fel att titta ut över detta. Försöker arbetsleda Tereza som fixar kvällsmat men det fick jag ge mig med... 

Inga kommentarer: