söndag 29 juli 2018

180728 Treen´s camping (2018 #35 Totalt #94)

 Vi är kvar på Teens trevliga camping vid Fredros en dag till. Vandrar en kortare led men annars gör vi inget över huvud taget. Pratar med campinggrannar som man brukar göra. Alla lika trevliga


Det märks att det är omslag i vädret och vi väntar på att det ev tom ska kunna regna. Lyssnar på en konversation någon husbil bort om konfirmationskostymerna som en hade köpt 1967. En svart och en blå och hur mycket de kostade på kronan samt hur länge han sedan hade kunnat använda dem. En annan var bort till oss och pratade om bl a mopeder. Han var 1 år äldre och hade köpt sin Puch Dakota för under 1000 kr medan jag hade fått betala 1500 kr för min Florida. Det fanns en handlare i Arvika trakten som sålde dem nästan för inköpspriset. Det skulle jag ha velat veta om när jag 16 år hade jobbat ihop till min genom att jobba en hel sommar i skogen


Först lite trevande och sedan regn... som upphör men som börjar igen. Det regnar tom kraftigt under några timmar. Välkommet är väl inte att ta i



Inga kommentarer: