måndag 7 augusti 2017

170807 Vildmarksvägen #15 - Husbil #23

 Vi tänkte vandra i dag men morgonen började inte helt bra. Har köpt ett par vingliga plastträskor för att lätt kunna lämna skorna på utsidan när man går ut och in i husbilen. Slog igen framdörren och vinglade samtidigt till och tog tag i bilen för att hålla balansen.... och fick tummen i kläm. Det gjorde ont kan jag säga.


På denna vackra plats försökte jag kyla ned tummen med kallt fjällvatten. Det funkade lite i alla fall



Det började bli lite ohållbart så vi bestämde att åka och uppsöka vårdcentral, cykelreparatör eller i alla fall ett slakteri. I Saxnäs fick vi tips om att distriktssköterskan var på plats i "hotellet". Två äldre personer satt och väntade på sin tur. "Här är det kö" fick jag reda på av kvinnan. Det är lite akut sa jag. "Då får du ringa 112" fick jag reda på. 

Distriktssköterskan visade sig vara en han. Tyckte att trycket hade minskat den senaste 15 minuterna och det gjorde mindre ont. Fick två kanyler med mig ifall jag behövde ta hål på nageln på egen hand. 


Vi åkte till de vackra och speciella Trappstegsforsarna strax söder om Saxnäs.


Vet inte om jag har sett vackrare "vattenfall". Trevligt och kul att det har fått vara i fred


Vi åkte till slut tillbaka upp mot Stekenjokk. Tänkte vandra på fjället samt hitta plats för natten


Vi följde en av vandringslederna några km. Tereza långt där nere


Vet inte vad den fina blomman heter.. än.


Försökte hitta plats för natten men det var inte så lätt. Ringde hotellet i Saxnäs och de hade ställplatser för husbilar utanför. Perfekt! Vi slog på stort och åt en mycket bra buffé middag på hotellet. Har sett att det står husvagnar uppställda på dessa "campingar" men ingen där och ingen bil utanför på de flesta. Nu trillade poletten ned. Det är vinter-camparna som har lämnat sina husvagnar kvar. De som är här och åker skidor under vintern

Trycket i tummen bultade på bra. Förstod att jag inte kommer att sova om det känns så här. Så det var bara att gå och hämta en kanyl som jag fick tidigare och gå in och låsa toa dörren. Fick snurra och "borra" en liten stund innan jag kunde göra hål på nageln. Känns lite bättre onekligen


Inga kommentarer: