söndag 21 juli 2024

240704 Flyttar från Trosa

 Blir i fel datum ordning men det är kul att ändå ha dessa bilder på bloggen. Första bilden är någon dag innan. En del av grannarna har fika träff vid poolen och Tereza har gått bort för att vara med. Blir inbjuden jag också till äppel paj och kaffe. Många äldre vid Strömstaren som jag under åren har hjälpt med många olika saker. Tror de menar det på riktigt att de kommer att sakna oss. Sol-Britt, Diana, Tereza, Marianne, Reidun och Karin

 
Höll på med något i stort sett dagligen. På förenings nivå eller hemma hos någon av lägenhets ägarna.  Trevligt också helt klart men till slut inser man hur mycket tid jag ändå lägger ned. Allt från däckförvaring till att kolla varför inte någons diskmaskin funkar. Verktygslådan är konstant framme. Viss inkomst men efter skatt inte så mycket. De jag jobbade åt tjänade i praktiken mycket mer än vad jag gjorde. En professionell vill ju ha betalt för bilen, restiden och sedan 1000 kr per timme.
 
Så är det dags då. Allt packat och utbärning påbörjad den 4/7. Hur fick vi plats med allt. Det som jag själv tyckte lite generöst ville lämna över till nya ägaren visade sig vara helt ointressant att ta över. Ja, det är så det är. Som när jag sålde huset i Karlstad. Delvis nya skåp och nytt golv i köket. Pengar och arbete. Efter första veckan rev de nya ägarna ut 100% av allt i köket och gjorde om allt. Flyttade t.o.m på vatten och avlopps dragningen

 
Madrass bärning inkl ackumulerd lukt kontroll. Samma folk som flyttade åt oss från andra hållet för 5 år sedan. 

 
Vi fyllde hela flyttbilen. Mest "tack vare" de 2 stora vindsförråden. Bilen också väl packad så det inte gick in det allra minsta mer. 

Ja, vi trivdes här också. Helt klart. Men perioden i Trosa är över nu

 
Eftersom vi ska träffa mäklaren tidigt nästa dag, den officiella flyttdagen, ligger vi på hotell i Nykvarn. Hotellet i Trosa tar 2.500 kr per natt plus. Kostar 2-300 kr i timmen att sova.... Nja.  

 
Sedan skulle ju allt bäras in i Kristinehamn också.....  men det är en annan historia


Inga kommentarer: