onsdag 2 mars 2022

220302 Promenad

 Så vackert väder.
Knölsvanarna har ett annat beteende än sångsvanar. De ser visserligen lika ut på håll men de är större och mer "majestätiska". Inte så nervöst rädda av sig även om den håller tvärkoll på mig och hur jag rör mig. Kanske är de smartare och vet att jag troligtvis inte är farlig för dem. Finns ju fler arter som läser av oss människor som en bok. De som väljer att leva sina liv bredvid oss. De skräniga... men det gäller inte knölsvanar. De är inte skräniga - bara vackra. Tilltalade den lite men ingen respons. Den vet nog att jag är en vanlig bonnläpp och som dessutom tilltalar den på dialekt. Inte värd någon respons

 
Nja, men en ensam knölsvan... Har läst att ett svan par håller ihop hela livet. Kanske denna har mist sin make eller maka men det kan ju också vara en fullvuxen single fågel.


Inga kommentarer: