lördag 23 januari 2021

210123 Björken

 Var till Nynäs naturreservat som i norra delen gränsar till sjön Björken. Har varit här nu flera gånger. Ska visst vara mycket rent vatten i sjön. Denna gång gick jag en annan led än den jag brukar. 


Tror att det har kommit upp en ny tavla eller också så har jag bara inte lagt märke till den. Den pekar ut flera platser inom naturreservatet som har leder. Träffade på ett par som också gick samma sträcka som jag gick. De marknadsförde en led i närheten av Nynäs slott som går efter havsbandet som mycket vacker. 



Det var i den norra delen av naturreservatet jag gick. Kanske 3 km men det var mycket blött och upp och ned. 


Man blir på gott humör i denna tjatter- och flamsfria natur



Det lät så konstigt när jag kom här. Såg att det låg små isflak som skavde mot varandra och det blev till en ljudmatta. 




Den rutten jag tog idag är en del av Sörmlandsleden. Så fantastiskt bra skyltat och omhändertaget det ändå är. 


Barkborre avverkning pågår läste jag


Svårt att få absolutskärpa i blåsten



Inga kommentarer: