fredag 2 juni 2023

230527 Öland

 Det är detta som man åker till Öland för. Få se dem blomma och i så stort antal. Efter ett tag blir det på samma sätt som om man åker i det norska fjordlandskapet. Man blir mätt. Det går inte att ta in mer på samma nivå. Man gapar inte stort efter några dagar. Ser normalt ut







 
Lite blandade känslor som jag betalade 120 kr gånger 2 för att få gå omkring i parken på Solliden. Kungafamiljens sommar residens.

 
Å andra sidan har jag hela mitt liv betalat även statlig skatt och en inte liten del har faktiskt gått till kungafamiljens Solliden. Bilden nedan är "Haga prinsessornas lekstuga"

 
Lyssnar till hur folk pratar. De pratar inte om blommorna etc utan om kungafamiljen är här nu eller om de inte är här så ofta. Skulle inte förvåna mig om de spanar in bland fönstren för att få en glimt. Lite samma typer som lusläser "Hänt i vecket" och liknande. 
 
Staket, privat, låsta grindar, vakter, övervaknings kameror. Skulle inte vilja ha det så själv. Vara en institution - public domain.... typ. 
Nja. Ett ganska högt pris som de betalar

 
Men nu har även jag sett Solliden och varit här. Det är tillräckligt



Inga kommentarer: