lördag 30 april 2022

220430 Promenad

 Kortar av en av de slingor jag brukar gå. Blåste kallt och det såg ut som om det skulle kunna börja regna, komma hagel eller snö. Blir man sjöblöt och har en timme hem är det inte såååå kul

Genade av där denna uteservering ligger. Det var ganska många här. Överraskande runt 10-15 personer. Det trodde jag inte. Franskinspirerat enligt tjejen som sålde fika

 
Det var egentligen denna jag fastnade för. Fick associationer till Jacques Tati och filmen "Semester sabotören". Den och filmen "Fest i byn" är nog de filmer som jag har skrattat mest åt. Minns en gång när jag och en kompis gick på Semestersabotören när jag läste i Örebro. Vi skrattade så tårarna rann. Ska kolla om jag hittar "Fest i byn" på Youtube

 
Men regna då för helevete.... Nä hej - inte nu heller. Det är mycket torrt så det behövs




 

Inga kommentarer: