torsdag 29 oktober 2020

201029 Promenad ToR Centrum

 En hämta och fixar promenad till Centrum. Först till Apoteket vid ICA för att kolla om Olivolja flaskan fanns kvar som jag glömde igår när jag var där. Det var den.... De hade tom satt på en gul lapp på flaskan med gummisnodd där det stod "28/10 Glömdes kvar av en äldre herre". Gruff.... Det kunde väl i alla fall ha stått ung och trevlig man. Glad att det ändå inte stod "äldre gubbjävel" 


Tereza´s bild

Sedan till ett DHL ombud för att hämta ett paket. Först förbi fiskbutiken för att köpa ett flak lantägg. Semesterstängt... Ja - det är väl dem väl unnat


Tereza´s bild

Sedan ned till Coop för att hämta ett annat paket som levereras av PostNord. Det hade inte anlänt ännu men det är OK. Bilen kommer på eftermiddagarna. Eco ägg på Coop duger det också


Tereza´s bild

"Vår lilla stad" som Gunnar Wiklund sjöng på Svensktippen för 50 år sedan. Undrar hur länge man ska bo på en plats för att kunna uttrycka sig på det sättet? Någon som hade nyinflyttat till Munkfors under ex 60-talet och sagt "vårt Munkfors" hade man nog tyckt - tog i


Strunt samma. Det är i alla fall fint i lilla gemytliga Trosa.
Det var så länge sedan så jag hade glömt bort innan vi flyttade till Trosa. Här hälsar man fortfarande på varandra utan att vara bekanta. Utan att ens ha setts förut. 


Nu ligger jag i lä igen. När jag köpte min Huwei mobil för bara drygt 1-2 år sedan var jag överraskad över att bilderna blev så bra och skarpa. Tereza har nyss behövt och skaffat ny mobil och den Samsungen tar ännu bättre bilder. Vilken otrolig utvecklingen det har varit på den fronten 

Inga kommentarer: