lördag 21 mars 2020

200321 Karlfors kvarn

Såg sångsvansparet förra gången. Hade inte kameran med mig. Men de var kvar även om ljuset inte var lika fint idag som för 2 dagar sedan


De hörde mig innan jag såg dem fast jag smög tyst. Det passerar folk här så de är väl vana men simmade undan och höll sig på håll


Ville inte utmana dem för att få bästa bilden. Det räcker så här



Trevligt att få se dem i sin naturliga miljö och inte i 100-tal ute på ett gärde... även om det också hör till deras naturliga miljö


När jag åkte hem passerade jag en halvstor rovfågel som jag inte kan artbestämma och som satt på en staketstolpe och kollade ut över ett litet översvämningsområde. Kom flera bilar som passerade innan jag kunde vände bilen. Fick vänta lite men gjorde mig beredd med kameran och passagerare rutan nere. När jag tyst kom rullande så satt den kvar men kollade osäkert åt mitt håll och flög iväg... Den förstod att just min bil uppförde sig annorlunda mot de andra som den inte brydde sig om..... 


Inga kommentarer: