torsdag 3 augusti 2017

170803 Norge #11 - Husbil #19

Vi åkte tillbaka några km på Atlantkustvägen på morgonen. Sedan åkte vi mot Dombås och målet Fokstumyra naturreservat. Vi orkade inte ge oss ut ikväll utan det blir en dag i morgon också. Vi övernattar på en liten och mycket trevlig camping strax utanför Dombås


Egentligen ska det vara mycket hårt väder när man fotar just här.... 


Mycket mer iordningställt än när jag var här förra gången. Bör vara 15 år sedan. Jag, Henrik och Fredrik passerade här då när vi hade varit till trevliga Skjernnäsets Bryggecamping och fiskat.
GPS koordinater 63.080602, 7.594208


Otroligt mycket turister som stannar till här. Bl a två bussar. En med tyska turister och en med japanska. Stor folksamling utanför den enda toaletten....


Idag slog vi på stort.... vi hade strax innan köpt en nygrillad kyckling som vi tryckte i oss på den här platsen. Bron tyckte jag är speciell. Det är en 900 m lång flytbro.  Fint väder idag och många vackra vyer på väg till Dombås men man kan ju inte stanna hela tiden. 


Vid camping receptionen fick jag se något som jag kände igen och mindes. Precis en sådan fick äldste sonen Henrik på sin 3 års dag. Den höll i några år men tror inte Fredrik hann med att åka något på den. 


Fortsättning på vår lilla minicykel utvärdering. Ska vi skaffa eller avstå? Status just nu 
”Kanske” 2
”Nja” 1
”Onödigt” 8

Inga kommentarer: