måndag 29 maj 2017

170526 Österrike - Mittersill #5

Sonja Berger, där vi hyr våningen, berättade att till Zell am Zee ska man åka när solen lyser från blå himmel. När vi kom hit och upp förstod jag vad hon menade. Toppen ligger 750 meter upp. Fick stå ganska länge och trängas i kön till gondolen och ett tag tänkte jag vad är det vi har gett oss in i. Dessutom kostade det oss 30 Euro per person!!!


Fredrik och Ying-Chun avstod och vandrade istället en bit upp på fjället. Det är berg och fjäll 360 grader runt om toppen. Mycket vackert


En välkänd skidort och man blir på riktigt sugen att vara här på vintern


Nu höll man på med andra sporter. 



Tereza´s bild



Höll själv på med vindsurfing på 70 och 80-talet. Tror att om jag bodde här hade jag hållit på med denna sport. Nästan garanterat


Zell am Zee långt där nere


Lite snö ligger kvar på skuggsidan


Snödroppar bör det vara


Tereza´s bild

Det finns vandringsleder lite varstans. Även hemma naturligtvis men har aldrig sett dem så bra utmärkta som här. Riktning, längd osv.  


Vi tänkte att vi ska ta en gemensam bild med självutlösaren. Fast jag sprang uppför rampen så fort jag kunde så hann jag ändå inte fram...


Jag har också varit här. Det kom fram en kvinna som ville att jag skulle ta kort på henne och hennes familj. De var svenskar och frågade om det tom var värmlänningar i Zell am see. Hur kunde hon se det???? Kanske var det kepsen


och Henrik


Fantastiskt vacker dag på en fantastiskt vacker plats. Vi lyckades till slut hitta en parkering inne i själva samhället så vi kunde sitta på ett café och titta på folk samt fika med glass efteråt


Inga kommentarer: