söndag 19 mars 2017

170301 Costa Rica - Dag # 02

Är på väg till Costa Rica för att vara med på en arrangerad foto- och natur resa med rese arrangören Wilde Nature Fotoresor. Egentligen började jag resan "igår" med att åka bil till Upplands-Väsby där jag åt middag med Henrik, Fredrik och Ying-Chun. Sedan till långtids parkeringen på Arlanda. Gäller ju att komma ihåg vart jag ställde bilen på "Beta". Sov natten på Radisson hotell. Planet gick ju på morgonen 06:20


Först Arlanda till Amsterdam, 2-3 timmar och sedan Amsterdam till Panama City (10 timmar och 45 minuter) och sedan nytt flyg Panama City till San José i Costa Rica som tar ca 1.5 timme. Lång resa och sammantaget många timmar i planet. Som vanligt hade jag av olika anledningar mycket svårt att sova. Några hade mycket små barn med sig. De mår nog inte så bra av att åka så långt då de skrek mer eller mindre under hela resan.


Träffade på Jimmy i Panama som skulle vara med i samma resegrupp. Fotonördar med stora kamera väskor känner igen varandra på långt håll...

Costa Rica ligger 7 timmar efter oss så jag kom fram vid 19-tiden på kvällen samma dag. Vi 8 personer som ingår i gruppen blir ihopsamlade och hämtade på flygplatsen av reseledaren Jan Pedersen och chaufför Pablo. Efter någon timme i långa köer in mot San José kom vi till slut fram till det fina hotellet Don Carlos





Inga kommentarer: